Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Book Section
    %A Meudic, Benoît
    %A Saint-James, Emmanuel
    %T Automatic extraction of approximate repetitions in polyphonic MIDI files based on perceptive criteria
    %D 2003
    %E Uffe Kock Wiil
    %B Computer Music Modeling and Retrieval
    %C Berlin
    %I Springer
    %P 124-142
    %F Meudic03a
    %K pattern
    %K musical analysis
    %K perceptive
    %K repetition
    %X In the context of musical analysis, we propose an algorithm that automatically induces patterns from polyphonies. We define patterns as “perceptible repetitions in a musical piece”. The algorithm that measures the repetitions relies on some general perceptive notions: it is non-linear, non-symetric and non-transitive. The model can analyse any music of any genre that contains a beat. The analysis is performed into three stages. First, we quantize a MIDI sequence and we segment the music in “beat seg-ments”. Then, we compute a similarity matrix from the segmented sequence. The measure of similarity relies on features such as rhythm, contour and pitch intervals. Last, a bottom-up approach is proposed for extracting pat-terns from the similarity matrix. The algorithm was tested on several pieces of music, and some examples will be presented in this paper.
    %1 4
    %2 3
    %U http://articles.ircam.fr/textes/Meudic03a

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.