Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Journal Article
    %A Gomez, Emilia
    %A Klapuri, Anssi
    %A Meudic, Benoît
    %T Melody Description and Extraction in the Context of Music Content Processing
    %D 2003
    %E Xavier Serra
    %B Journal of New Music Research (JNMR)
    %V 32
    %N 1
    %F Gomez03a
    %K melody
    %K description
    %K extraction
    %X A huge amount of audio data is accessible to everyone by on-line or off-line information services and it is necessary to develop techniques to automatically describe and deal with this data in a meaningful way. In the particular context of music content processing it is important to take into account the melodic aspects of the sound. The goal of this article is to review the different techniques proposed for melodic description and extraction. Some ideas around the concept of melody are first presented. Then, an overview of the different ways of describing melody is done. As a third step, an analysis of the methods proposed for melody extraction is made, including pitch detection algorithms. Finally, techniques for melodic pattern induction and matching are also studied, and some useful melodic transformations are reviewed.
    %1 1
    %2 3

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.