Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre Reconcile Art and Culture on the Web
    Auteur principal Francis Rousseaux
    Co-auteur Alain Bonardi
    Colloque / congrès Sixth International Conference on Electronique Commerce. Delft : Octobre 2004
    Comité de lecture Oui
    Collation p.334-340
    Année 2005
    Statut éditorial Publié
    Résumé

    In this paper, we show how the practice of buying CDs surreptitiously conditions our musical activities, and how the practice of classifying a priori, making changes one at a time, structured by buying and the notion of genre, will disappear, as develops an ad-hoc organization of auditory samples, centered on prototypes and similarity. This movement is a proof of the loss of importance of the instantiation of CD marketing categories. Thus appears similarity-based calculus, acting on considerable masses of samples, which continuously change the balance of the man-machine dialogue, in an appeal started again and again to compare information. We also show how some artistic creations which rely heavily on computers, especially in the domain of inter-media theater, proceed in the same way, masking instantiation and developing the calculation of the similarity of the comedian's expressive faces. Art and culture are linked in processes that take advantage of their massive digitalization.

    Mots-clés Algorithms / Design / Experimentation / Human Factors / Theory
    Equipes Direction scientifique, Ingénierie des connaissances musicales
    Cote Rousseaux05c
    Adresse de la version en ligne http://articles.ircam.fr/textes/Rousseaux05c/index.pdf

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.