Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Andreatta, Moreno
    %A Agon, Carlos
    %T A tutorial on algebraic-oriented paradigmatic music analysis and composition in OpenMusic visual programming language
    %D 2004
    %B Fourth MUSICNETWORK Open Workshop – Integration of Music in Multimedia Applications
    %C Barcelone
    %F Andreatta04e
    %K paradigmatics
    %K OpenMusic
    %X In this tutorial we present the main ideas of the algebraic approach in the field of the formalization and computer-aided representation of musical structures (Andreatta and Agon, 2003). In this perspective, well-known music-theoretical and analytical paradigms, as American Pitch Class Set Theory (Forte, 1973; Castine, 1994), can be considered as a special case of the mathematical concept of group action and can be easily generalized and implemented in a computer-aided music analysis and composition environment. We show how the change of the group acting on a basic set enables to have different catalogues of musical structures, as well in the pitch as in the rhythmic domain. This enables, for example, the navigation of the user inside of the universe of all possible musical scale in any well-tempered system.
    %1 7
    %2 3

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.