Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Agon, Carlos
    %A Andreatta, Moreno
    %T On some musical applications of Ircam’s “Mathematical School for Musicians and other Non-Mathematicians”
    %D 2007
    %B Mathematics and Computation in Music
    %C Berlin
    %P 31-36
    %F Agon07b
    %X In this paper we provide a brief overview of the two mathematical constructions presented by Yves Andr´e during the first two session of Ircam’s “Mathematical School for Musicians and other Non-Mathematicians”. After discussing a musical application of Operator Theory we try to suggest the possible connection between Jean-Yves Girard’s Geometry of Interaction (based on a special case of von Neumann algebras) and a recent topos-theoretical model of musical gesture [28] which provides an extension of the “classical” structure-oriented framework of Guerino Mazzola’s Topos of Music. This interpretation raises the question of the articulation between formal models, programming and computation in music and suggests some possible directions in the definition of “musical logic”.
    %1 6
    %2 3
    %U http://articles.ircam.fr/textes/Agon07b/

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.