Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Schwarz, Diemo
    %A Britton, Sam
    %A Cahen, Roland
    %A Goepfer, Thomas
    %T Musical Applications of Real-Time Corpus-Based Concatenative Synthesis
    %D 2007
    %B International Computer Music Conference (ICMC)
    %C Copenhaguen
    %V 1
    %P 47-50
    %F Schwarz07b
    %K corpus-based synthesis
    %K content-based selection
    %K sound synthesis
    %K concatenative synthesis
    %K data-driven synthesis
    %K unit selection
    %K database
    %K real-time
    %K interaction
    %K musical application
    %X Corpus-based concatenative synthesis (CBCS) builds on a large database of segmented and descriptor-analysed sounds that are selected and played according to proximity to a target position in the descriptor space. This can be seen as a content-based extension to granular synthesis providing direct access to specific sound characteristics in real-time. The aim of the article is to show how CBCS supports---or actually inspires---new musical ideas by exploring the corpus interactively or via a written target score. We will show this with 4 musical examples of pieces that explore the concepts made possible by CBCS of live corpus recording, navigation in 3D in a metaphor of a score, interaction and corpus cross-synthesis, and harmonic selection tighly integrated with an orchestra score.
    %1 6
    %2 3
    %U http://articles.ircam.fr/textes/Schwarz07b/

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.