Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Vassilios-Fivos, Maniatakos
    %A Jacquemin, Christian
    %T Towards an affective gesture interface for expressive music performance
    %D 2008
    %B NIME 08
    %C Genova
    %V NIME08
    %P 122-127
    %F VassiliosFivos08a
    %K gesture
    %K interface
    %K interaction
    %K emotions
    %K recognition
    %K HMM
    %K affective interface
    %K exressivity
    %X This paper discusses the use of ‘Pogany’, an affective anthropomorphic interface, for expressive music performance. For this purpose the interface is equipped with a module for gesture analysis: a) in a direct level, in order to conceptualize measures capable of driving continuous musical parameters, b) in an indirect level, in order to capture high-level information arising from ’meaningful’ gestures. The real-time recognition module for hand gestures and postures is based on Hidden Markov Models (HMMs). After an overview of the interface, we analyze the techniques used for gesture recognition and the decisions taken for mapping gestures with sound synthesis parameters. For the evaluation of the system as an interface for musical expression we made an experiment with real sub jects. The results of this experiment are presented and analyzed.
    %1 6
    %2 3
    %U http://articles.ircam.fr/textes/VassiliosFivos08a/

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.