Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Depalle, Philippe
    %A Garcia, Guillermo
    %A Rodet, Xavier
    %T A Virtual Castrato (!?)
    %D 1994
    %B ICMC: International Computer Music Conference
    %C Aarhus
    %P 357-360
    %F Depalle94a
    %K analyse et synthèse sonores
    %K castrato voice
    %K phase-vocoding
    %K pitch estimation
    %K spectral envelope
    %X In this paper we present an original research work culminating in the high quality production of thirty-nine minutes of castrato voice, by the means of sound analysis, processing and synthesis. The goal of the project is the creation of a soundtrack for a film about a famous eighteenth century castrato. Two complementary voices - a coloratura-soprano and a counter-tenor - are used to cover the entire range and compensate for technical difficulties. Then their timbres are homogenised by using combined techniques such as phase-vocoding, additive analysis/synthesis and spectral envelope and pitch estimation.
    %1 7
    %2 3
    %U http://articles.ircam.fr/textes/Depalle94a

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.