Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Dérogis, Philippe
    %A Caussé, René
    %T Computation and Modelisation of the Sound Radiation of an Upright Piano Using Modal Formalism and Integral Equations
    %D 1995
    %B ICA: International Congress on Acoustics
    %C Trondheim
    %V 3
    %P 409-412
    %F Derogis95a
    %K instrument
    %K piano
    %K radiation
    %K vibration
    %X In all string instruments, the sound is radiated as a result of the coupling of the strings with a plate. In the case of the piano the energy given by the hammer to the string, flows through the bridge to the soundboard which dissipates it into internal losses and sound power. Thus the soundboard acts like a mecano-acoustic transducer. In this study a modal analysis is used in order to investigate the vibration characteristics of an upright piano soundboard. The results of this a nalysis are used for computing the radiation characteristics of the soundboard. Finally a way to improve the radiation efficiency of the soundboard in the low frequencies is proposed.
    %1 7
    %2 3
    %U http://articles.ircam.fr/textes/Derogis95a

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.