Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Einbond, Aaron
    %A Schwarz, Diemo
    %T Spatializing Timbre with Corpus-Based Concatenative Synthesis, Wave Field Synthesis, CataRT, Max/MSP
    %D 2010
    %B International Computer Music Conference (ICMC)
    %C New York
    %F Einbond10a
    %K spatialization
    %K concatenative synthesis
    %K timbre space
    %K audio descriptors
    %X Corpus-based concatenative synthesis presents unique possibilities for the visualization of audio descriptor data. These visualization tools can be applied to sound diffusion in the physical space of the concert hall using current spatialization technologies. Using CataRT and the FTM library for Max/MSP we develop a technique for the organization of a navigation space for synthesis based on user-defined spatial zones and informed by the perceptual concept of timbre space. Spatialization responds automatically to descriptor data and is controllable in real-time or can be recorded for later playback. This work has been realized in recent compositions for instruments, electronics, and sound installation using Wave Field Synthesis and Vector-Based Amplitude Panning. The goal is to place the listener in the midst of a virtual space of sounds organized by their descriptor data, simulating an immersion in timbre space.
    %1 6
    %2 3
    %U http://articles.ircam.fr/textes/Einbond10a/

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.