Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Report
    %A Hackbarth, Ben
    %A Schnell, Norbert
    %A Schwarz, Diemo
    %T AUDIOGUIDE: A FRAMEWORK FOR CREATIVE EXPLORATION OF CONCATENATIVE SOUND SYNTHESIS : musical Research Residency Report 2010
    %D 2010
    %C Paris
    %I Ircam
    %F Hackbarth10a
    %K Concatenative synthesis
    %X This paper outlines the creative and technical considerations behind AudioGuide1 , a program for differed-time concatenative synthesis written in Python. AudioGuide is a framework for experimentation with a flexible concatenative algorithm. Two aspects of this algorithm are discussed in detail. First, strategies for flexible feature mapping are presented which allow the user a degree of expressive freedom in shaping and transforming concatenated outputs. Second, a subtractive spectral algorithm is outlined which enables the selection of simultaneous corpus units. Simultaneous selection permits both vertically stratified units as well as horizontally overlapping units and, more generally, permits a more flexible and comprehensive deployment of corpus resources. These two aspects, used in tandem, create a software framework capable of both sound synthesis and musical writing, enabling the user to move freely between sonic and score outputs.the sum of individual events.
    %1 9
    %2 1
    %U http://articles.ircam.fr/textes/Hackbarth10a/

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.