Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre Towards a Conceptual Framework to Integrate Designerly and Scientific Sound Design Methods
    Auteur principal Daniel Hug
    Co-auteur Nicolas Misdariis
    Colloque / congrès Audiomostly. Coimbra : Septembre 2011
    Comité de lecture Oui
    Année 2011
    Statut éditorial Publié
    Résumé

    Sound design for interactive products is rapidly evolving to become a relevant topic in industry. Scientific research from the domains of Auditory Display (AD) and Sonic Interaction Design (SID) can play a central role in this development, but in order to make its way to market oriented applications, several issues still need to be addressed. Building on the sound design process employed at the Sound Perception and Design (SPD) group at IRCAM, and the information gathered from interviews with professional sound designers, this paper focuses on revealing typical issues encountered in the design process of both science and design oriented communities, in particular the development of a valid and revisable, yet innovative, design hypothesis. A second emphasis lies on improving the communication between sound and interaction designers. In order to address these challenges, a conceptual framework, which has been developed using both scientific and designerly methods, was presented and evaluated with expert reviews.

    Mots-clés Sonic Interaction Design / Sound Design / Interactive Commodities
    Equipe Perception et design sonores
    Cote Hug11a
    Adresse de la version en ligne http://articles.ircam.fr/textes/Hug11a/index.pdf

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.