Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre CORRECT AUTOMATIC ACCOMPANIMENT DESPITE MACHINE LISTENING OR HUMAN ERRORS IN ANTESCOFO
    Auteur principal Arshia Cont
    Co-auteurs José Echeveste, Jean-Louis Giavitto, Florent Jacquemard
    Colloque / congrès International Computer Music Conference (ICMC). Ljubljana : Septembre 2012
    Comité de lecture Oui
    Année 2012
    Statut éditorial Accepté - publication en cours
    Résumé

    Automatic accompaniment systems are comprised of realtime score following systems that in reaction to recognition of events in a score from a human performer, launch necessary actions for the accompaniment section. While the realtime detection of score events out of live musicians' performance has been widely studied in the literature, score accompaniment (or the reactive part of the process) has been rarely addressed. In this paper, we expose the respective literature concerning this missing consideration. We show how its explicit design considerations would allow correct accompaniment despite machine listening or human errors introduced during score following, and furthermore how it enables a more elaborate authoring of time and interaction for mixed live electronic pieces.

    Equipe Représentations musicales
    Cote Cont12d
    Adresse de la version en ligne http://articles.ircam.fr/textes/Cont12d/index.pdf

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.