Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Book
    %A Cont, Arshia
    %T Musical Research at IRCAM
    %D 2013
    %B Contemporary Music Review
    %V 32
    %N 1
    %F Cont13a
    %X This issue presents a snapshot of Musical Research at Ircam between 2008 and 2011, following the very first issue of this journal in 1984 on Musical Thought at IRCAM (Tod Machover, Editor). Within this time span, whereas the role of Ircam as an insti- tution dedicated to scientific research for artistic creativity has remained unchanged, the context of such innovative endeavors, the role of the institution in the new social context, and its impact in the ever-democratized access to new technologies for the arts have changed considerably. A comparative study of this global evolution in the life and orientations of the institute, and within the larger context of musical research between the two issues is thus the subject of this editorial note.
    %1 3
    %2 3

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.