Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre Extended Source-Filter Model of Quasi-Harmonic Instruments for Sound Synthesis, Transformation and Interpolation
    Auteur principal Henrik Hahn
    Co-auteur Axel Röbel
    Colloque / congrès Sound and Music Computing 2012. Copenhagen : Juillet 2012
    Comité de lecture Oui
    Collation p.434-441
    Copyright Creative Commons Attribution 3.0 Unsupported Licen
    Année 2012
    Statut éditorial Publié
    Résumé

    In this paper we present a new technique for sample-based sound synthesis. The approach comprises the analysis of sounds of an instruments sound database, a parameter estimation for an instrument model and a sound synthesis using this model together with the analyzed sounds. The analysis of the sounds is carried out by the segregation of each sound into a sinusoidal and noise component and extracting certain control parameters from both. The components will be modeled using an extended source-filter model, whereas the harmonic component will be represented by a non-white source and a resonator filter and the noise component by a single filter. Model parameters are represented by means of weights of tensor product B-splines (basic-splines) covering the instruments sound characteristics over its full pitch range, global intensities and the sounds temporal evolution. This structured sound representation will allow enhanced source filter based sound manipulations. The paper concludes with a subjective evaluation presented for comparison with state of the art sound transformations.

    Equipe Analyse et synthèse sonores
    Cote Hahn12a
    Adresse de la version en ligne http://architexte.ircam.fr/textes/Hahn12a/index.pdf

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.