Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Article paru dans une revue
    Titre Seven problems that keep MIR from attracting the interest of cognition and neuroscience
    Auteur principal Jean-Julien Aucouturier
    Co-auteur Bigand Emmanuel
    Paru dans Journal of Intelligent Information Systems, Décembre 2013, Vol. 3, n° 41
    Comité de lecture Oui
    Année 2013
    Statut éditorial Publié
    Résumé

    Despite one and a half decade of research and an impressive body of knowledge on how to represent and process musical audio signals, the discipline of Music Information Retrieval still does not enjoy broad recognition outside of computer science. In music cognition and neuroscience in particular, where MIR's contribution could be most needed, MIR technologies are scarcely ever utilized - when they're not simply brushed aside as irrelevant. This, we contend here, is the result of a series of misunderstandings between the two fields, about deeply different methodologies and assumptions that are not often made explicit. A collaboration between a MIR researcher and a music psychologist, this article attempts to clarify some of these assumptions, and offers some suggestions on how to adapt some of MIR's most emblematic signal processing paradigms, evaluation procedures and application scenarios to the new challenges brought forth by the natural sciences of music.

    Equipes Perception et design sonores, Perception et design sonores
    Cote Aucouturier13a

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.