Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Rapport
    Titre ALARM/WILL/SOUND: PERCEPTION, CHARACTERIZATION, ACOUSTIC MODELING, AND DESIGN OF MODIFIED CAR ALARMS
    Auteur principal Alexander Sigman
    Co-auteur Nicolas Misdariis
    Collection Compositeur en recherche 2013
    Commanditaire Interface Recherche/Création
    Année 2014
    Statut éditorial Non publié
    Résumé

    This article outlines the salient phases, goals, and results of alarm/will/sound, a multidisciplinary musical research project carried out in the context of the IRCAM IRC (Interface Recherche-Création) Musical Residency Research program. After the rationale for and motivations behind the project are presented, the following research and production milestones are described: 1) the elaboration and characterization of the sound corpus intended for the modified car alarm prototypes; 2) a sound perception experiment testing source typicality of a sub-category of sounds within the corpus; 3) an acoustic descriptor space in which a subset of the stimuli employed in the typicality experiment were situated; 4) the construction of synthetic auditory warnings from sound-sources within the descriptor space, prototypical environmental sound envelopes, and inter-onset intervals (IOI's) derived from extant car alarms; and 5) the design of a second experiment pertaining to levels of repulsion vs. attraction to the synthetic auditory warnings. Finally, short-, mid-, and long-term objectives and directions for the project are discussed.

    Mots-clés Sound Design / Car Alarm
    Equipes Interfaces Recherche/Création, Perception et design sonores
    Cote Sigman14a
    Adresse de la version en ligne http://architexte.ircam.fr/textes/Sigman14a/index.pdf

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.