Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre Real Time Tempo Canons with Antescofo
    Auteur principal Christopher Trapani
    Co-auteur José Echeveste
    Colloque / congrès ICMC-SMC. Athens : Septembre 2014
    Comité de lecture Oui
    Année 2014
    Statut éditorial Accepté - publication en cours
    Résumé

    With recent advances in score-following capabilities, it has become possible to envision new timing strategies, to realize previously impractical methods of coordination between a live performer and electronics. Our work centers on the challenge of synchronizing at the end of a musical phrase, where events and processes are timed not from an initial trigger, but occur according to a relative distance to- wards a predicted future attack. The key software component is Antescofo, a score-following tool which relies on a strong coupling, through a dynamic programming language, between a machine listening module and a reactive engine. This language allows hierarchical, concurrent, and heterogeneous computer processes to be organized over time, and for external events to be anticipated, with a runtime system that triggers electronic actions in response to variations in performance. Various programming strategies were implemented, honed and tested with a live performer. The musical material of these sketches focused on the idea of flexible canons, on interactions between a live instrument and a second voice generated from a buffered real-time recording. The different canonic strategies make use of Antescofo’s live tempo calculations to create dynamic tempo shifts, to force voices to converge, and to control precise canon effects.

    Mots-clés Realtime Canons composition / Realtime Programming / Computer Music / Score Following / Domain Specific Language
    Equipe Représentations musicales
    Cote Trapani14a
    Adresse de la version en ligne http://architexte.ircam.fr/textes/Trapani14a/index.pdf

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.