Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Article paru dans une revue
    Titre Musical Representation of Sound in Computer-Aided Composition: A Visual Programming Framework
    Auteur principal Jean Bresson
    Co-auteur Carlos Agon
    Paru dans Journal of New Music Research 2007, Vol. 36, n° 4
    Comité de lecture Oui
    Collation p.251-266
    Année 2007
    Statut éditorial Non publié
    Résumé

    This article addresses the problem of the representation and creation of sound by synthesis in the context of music composition, as seen from the computer-aided composition perspective. An important theoretical basis of this work is the concept of computer modelling, discussed in relation to the notions of sound representation and music composition. Modelling sound as a signal is extended to the musical domain by considering as an alternative modelling composition as an activity that aims to produce sounds. The visual programming paradigm is adopted for the representation and conception of the composition models, and therefore for the musical representation of sounds. A composition framework dedicated to electro-acoustic music and sound synthesis integrated in the OpenMusic computer-aided composition environment is presented. Temporal issues are also discussed and are the object of specific developments.

    Mots-clés Computer-Aided Composition / Sound Synthesis / OpenMusic / Representation
    Equipe Représentations musicales
    Cote Bresson07d

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.