Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Einbond, Aaron
    %A Schwarz, Diemo
    %A Bresson, Jean
    %T Corpus-Based Transcription as an Approach to the Compositional Control of Timbre
    %D 2009
    %B International Computer Music Conference (ICMC)
    %C Montreal, QC
    %F Einbond09a
    %X Timbre space is a cognitive model useful to address the problem of structuring timbre in electronic music. The recent concept of corpus-based concatenative sound synthesis is proposed as an approach to timbral control in both real- and deferred-time applications. Using CataRT and related tools in the FTM and Gabor libraries for Max/MSP we describe a technique for real-time analysis of a live signal to pilot corpus-based synthesis, along with examples of compositional realizations in works for instruments, electronics, and sound installation. To extend this technique to computer-assisted composition for acoustic instruments, we develop tools using the Sound Description Interchange Format (SDIF) to export sonic descriptors to OpenMusic where they may be further manipulated and transcribed into an instrumental score. This presents a flexible technique for the compositional organization of noise-based instrumental sounds.
    %1 6
    %2 2
    %U http://architexte.ircam.fr/textes/Einbond09a/

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.