Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre Structured Observation with Polyphony: a Multifaceted Tool for Studying Music Composition
    Auteur principal Jérémie Garcia
    Co-auteurs Theophanis Tsandilas, Carlos Agon, Wendy Mackay
    Colloque / congrès ACM conference on Designing Interactive Systems. Vancouver : Juin 2014
    Comité de lecture Oui
    Copyright ACM
    Année 2014
    Statut éditorial Non publié
    Résumé

    Contemporary music composition is a highly creative and disciplined activity that requires free expression of ideas and sophisticated computer programming. This paper presents a technique for structured observation of expert creative behavior, as well as Polyphony, a novel interface for systematically studying all phases of computer-aided composition. Polyphony is a unified user interface that integrates interactive paper and electronic user interfaces for composing music. It supports fluid transitions between informal sketches and formal computer-based representations. We asked 12 composers to use Polyphony to compose an electronic accompaniment to a 20-second instrumental composition by Anton Webern. All successfully created a complete, original composition in an hour and found the task challenging but fun. The resulting dozen comparable snapshots of the composition process reveal how composers both adapt and appropriate tools in their own way.

    Mots-clés Interactive paper; music composition; creativity
    Equipe Représentations musicales
    Cote Garcia14b
    Adresse de la version en ligne http://architexte.ircam.fr/textes/Garcia14b/index.pdf

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.