Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

  • Afficher le contenu du panier
  • Consulter les notices sélectionnées
  • Vider le panier
    Votre panier contient 32 notices

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Fazi, Filippo Maria
    %A Noisternig, Markus
    %A Warusfel, Olivier
    %T Representation of sound fields for audio recording and reproduction
    %D 2012
    %B 11ème Congrès Français d’Acoustique and Annual IOA Meeting (Acoustics 2012)
    %C Nantes
    %F Fazi12a
    %X Spherical and circular microphone arrays and loudspeaker arrays are often used for the recording and reproduction of a given sound field. A number of approaches and formats are available for the representation of the recorded field, some of which are more popular among the audio engineering community (B-format, virtual microphones, etc.) whilst other representations are widely used in the literature on mathematics (generalized Fourier series, single layer potential, Herglotz wave function, etc.). In this paper, some of the properties of the various approaches and some of their differences are discussed. The analysis includes the representation of near-field sources and the choice of basis functions used for the representation.
    %1 6
    %2 1

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.