Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre The SemanticHIFI Project
    Auteur principal Hugues Vinet
    Colloque / congrès ICMC. Barclone : Septembre 2005
    Comité de lecture Oui
    Copyright ICMA
    Année 2005
    Statut éditorial Publié
    Résumé

    The SemanticHIFI European project aims at designing and prototyping tomorrow’s Hi-fi systems, which will provide music lovers with innovative functions of access and manipulation of musical contents. The limitations of current equipments are mainly related to those of the music distribution media (album-based audio recordings in stereo format), with poor control features and interfaces (album/track selection, play, stop, volume, etc.). Enabling the manipulation of richer media and related metadata (either distributed with the audio recordings or computed by the user through dedicated indexing tools) opens a wide range of new functionalities : personal indexing and classification of music titles, content-based browsing in personal catalogues, browsing within titles with automatic segmentation and de-mixing tools, 3D audio rendering and assisted mixing features, etc. Moreover, the manipulation of interactive music contents will be made accessible to music consumers, through dedicated performing, and authoring tools. Last but not least, the users will then have the possibility of publishing and sharing their personal work with others, through a dedicated peer-to-peer sharing middleware specifically designed for preserving the rights of the used digital media.

    Mots-clés Hi-fi / music information retrieval / audio indexing / digital signal processing / sound spatialization
    Equipes Direction scientifique, Ingénierie des connaissances musicales
    Cote Vinet05b
    Adresse de la version en ligne http://architexte.ircam.fr/textes/Vinet05b/index.pdf

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.