Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

  • Afficher le contenu du panier
  • Consulter les notices sélectionnées
  • Vider le panier
    Votre panier contient 104 notices

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Liao, Wei-Hsiang
    %A Su, Alvin. Wen-Yu
    %A Yeh, Chunghsin
    %A Roebel, Axel
    %T On the Use of Perceptual Properties for Melody Estimation
    %D 2011
    %B Intl. Conf. on Digital Audio Effects (DAFx-11)
    %C Paris
    %P 141-145
    %F Liao11a
    %K melody estimation
    %X This paper is about the use of perceptual principles for melody estimation. The melody stream is understood as generated by the most dominant source. Since the source with the strongest energy may not be perceptually the most dominant one, it is proposed to study the perceptual properties for melody estimation: loudness, masking effect and timbre similarity. The related criteria are integrated into a melody estimation system and their respective contributions are evaluated. The effectiveness of these perceptual criteria is confirmed by the evaluation results using more than one hundred excerpts of music recordings.
    %1 6
    %2 3
    %U http://architexte.ircam.fr/textes/Liao11a/

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.