Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre Wavefield synthesis for interactive sound installations
    Auteur principal Grace Leslie
    Co-auteurs Diemo Schwarz, Olivier Warusfel, Frédéric Bevilacqua, Pierre Jodlowski
    Colloque / congrès 127th AES Convention. New-York : Octobre 2009
    Comité de lecture Non
    Année 2009
    Statut éditorial Publié
    Résumé

    Wavefield synthesis (WFS), the spatialization of audio through the recreation of a virtual source’s wavefront, is uniquely suited to interactive applications where listeners move throughout the rendering space and more than one listener is involved. This paper describes the features of WFS that make it useful for interactive applications, and takes a recent project at Ircam as a case study which demonstrates these advantages. The interactive installation GrainStick was developed as a collaboration between the composer Pierre Jodlowski and the European project Sound And Music For Everyone Everyday Everywhere Everyway (SAME) at Ircam, Paris. The interaction design of GrainStick presents a new development in multimodal interfaces and multichannel sound by allowing users control of their auditory scene through gesture analysis performed on infrared camera motion tracking and accelerometer data.

    Mots-clés Wave Field Synthesis / Interactive sound installation
    Equipes Espaces acoustiques et cognitifs, Interactions musicales temps-réel
    Cote Leslie09a

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.