Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

  • Afficher le contenu du panier
  • Consulter les notices sélectionnées
  • Vider le panier
    Votre panier contient 29 notices

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Fanchon, Léa
    %A Jacquemard, Florent
    %T Formal Timing Analysis Of Mixed Music Scores
    %D 2013
    %B International Computer Music Conference (ICMC)
    %C Perth
    %F Fanchon13a
    %X Interactive music systems coordinate in real-time an artificial perception of dynamics of human musicians with timely execution of machine reactions. As every human performance will differ from another, it is a challenging task to be able to predict the behavior or such systems in response to any possible performance, and prevent unwanted outcomes. We present here the application of formal models and methods from the real-time systems verification literature to the static analysis of interactive music systems. We consider in particular the good parameters problem, which consists in synthesizing a set of timing parameter valuations (representing performances here) guarantying a good behavior of the system analyzed. The methods presented have been applied to the system Antescofo, and are general enough to apply to other interactive music systems.
    %1 6
    %2 1

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.