Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Article paru dans une revue
    Titre How to understand digital studio outputs: The case of digital music production
    Auteur principal Karim Barkati
    Co-auteur Francis Rousseaux
    Paru dans IFIP Advances in Information and Communication Technology 2014, n° 422
    Comité de lecture Oui
    Collation p.151-169
    Copyright Springer
    Année 2014
    Statut éditorial Publié
    Résumé

    Digital studios trace a great amount of processes and artifacts. The important flow of these traces calls for a system to support their interpretation and understanding. We present our design and development of such a system in the digital music production context, within the Gamelan research project. This trace-based system is structured in three main layers: track production process, interpret collected traces according to a dedicated domain ontology, help querying and visualizing to foster production understanding. We conclude by discussing some hypotheses about trace-based knowledge engineering and digital music production understanding.

    Mots-clés Digital Music Production / Digital Artifact Preservation / Trace Engineering / Process Understanding / Digital Humanities / Digital Studio.
    Equipe Ingénierie des connaissances musicales
    Cote Barkati14a

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.