Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre Towards an analysis of interaction in sound generating systems
    Auteur principal Marcelo M. Wanderley
    Co-auteurs Nicola Orio, Norbert Schnell
    Colloque / congrès ISEA - International Symposium on Electronic Arts. Paris : Décembre 2000
    Comité de lecture Indéterminé
    Copyright Ircam
    Année 2000
    Statut éditorial Publié
    Résumé

    The creation of an interactive system depends on various expertises. In fact, artists usually collaborate with engineers and technicians who design and implement the final system. Therefore, the same interactive system can be viewed, and evaluated, from different perspectives. In this paper we consider two main perspectives: the system design and the semantical points of view. The system design perspective encompasses the discussion of topics such as: choice of sensors and feedback, techniques used to analyze the signals output by the sensors, strategies to map sensor variables to sound generation parameters, and sound synthesis techniques. The semantical point of view, on the other hand, focus on: role of the users, types of actions/gesture/postures to be used for the interaction, goal of the interaction, and role of sound output in the interaction context. We analyze each perspective in detail considering two case studies: interactive sound installations and interactive instrument performances.

    Mots-clés Interaction / Interactive System design / Sensors / Human-Computer Interaction /
    Equipe Analyse et synthèse sonores
    Cote Wanderley00b

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.