Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre The Sound Space as Musical Instrument: Playing Corpus-Based Concatenative Synthesis
    Auteur principal Diemo Schwarz
    Colloque / congrès New Interfaces for Musical Expression (NIME). Ann Arbour : Mai 2012
    Comité de lecture Oui
    Collation p.250-253
    Année 2012
    Statut éditorial Publié
    Résumé

    Corpus-based concatenative synthesis is a fairly recent sound synthesis method, based on descriptor analysis of any number of existing or live-recorded sounds, and synthesis by selection of sound segments from the database matching given sound characteristics. It is well described in the literature, but has been rarely examined for its capacity as a new interface for musical expression. The interesting outcome of such an examination is that the actual instrument is the space of sound characteristics, through which the performer navigates with gestures captured by various input devices. We will take a look at different types of interaction modes and controllers (positional, inertial, audio analysis) and the gestures they afford, and provide a critical assessment of their musical and expressive capabilities, based on several years of musical experience, performing with the CataRT system for real-time CBCS.

    Mots-clés catart / corpus-based concatenative synthesis / gesture
    Equipe Interactions musicales temps-réel
    Cote Schwarz12a
    Adresse de la version en ligne http://articles.ircam.fr/textes/Schwarz12a/index.pdf

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.