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| Catégorie de document |
Contribution à un colloque ou à un congrès |
| Titre |
Voice transformation and speech synthesis for video games |
| Auteur principal |
Snorre Farner |
| Co-auteurs |
Axel Roebel, Christophe Veaux, Grégory Beller, Xavier Rodet, Laurent Ach |
| Colloque / congrès |
Paris Game Developers Conference. Paris : Juin 2008 |
| Comité de lecture |
Non |
| Année |
2008 |
| Statut éditorial |
Publié |
| Résumé |
Voice and expressivity transformation as well as text-to-speech synthesis with high degree of naturalness are now available. A set of tools permitting a large range of voices to be made from a single voice, whose speech may be produced from text and given a certain expressivity, is proposed. In the context of multiplayer video games, for instance, this technology allows for creation of the speech of non-player characters as well as for transforming the player’s voice into the voice of her character. The technology behind these tools will be presented. A demonstration using cartoon characters will also be provided. |
| Mots-clés |
transformation de voix / synthèse de parole / expressivité / jeux vidéo |
| Equipe |
Analyse et synthèse sonores |
| Cote |
Farner08b |
| Adresse de la version en ligne |
http://articles.ircam.fr/textes/Farner08b/index.pdf |
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