Recherche
Recherche simple
Recherche avancée
Panier électronique
Votre panier ne contient aucune notice
Connexion à la base
Identification
(Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)
Entrepôt OAI-PMH
Soumettre une requête
| Consulter la notice détaillée |
| Version complète en ligne |
| Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam |
| Ajouter la notice au panier |
| Retirer la notice du panier |
English version
(full translation not yet available)
Liste complète des articles
|
Consultation des notices
Catégorie de document |
Article paru dans une revue |
Titre |
Real-time Computer-Aided Composition with BACH |
Auteur principal |
Andrea Agostini |
Co-auteur |
Daniele Ghisi |
Paru dans |
Contemporary Music Review, Avril 2013, Vol. 32, n° 1 |
Comité de lecture |
Oui |
Collation |
p.41-48 |
Année |
2013 |
Statut éditorial |
Publié |
Résumé |
Environments for computer-aided composition (CAC), allowing generation and transformation of symbolic musical data, are usually counterposed to real-time environments or sequencers. The counterposition is deeply methodological: in traditional CAC environments interface changes have no effect until a certain ‘refresh’ operation is performed whereas real-time environments immediately react to user input. We shall show in this article that this distinction is by no means natural and that interactivity is an essential performative aspect of the musical discovery process. The reunification of the performative and speculative aspects is obtained via a Max library named bach: automatic composer’s helper, which is a set of tools for symbolic processing and graphical music representation, designed to take advantage of Max’s facilities for sound processing, real-time interaction and graphical programming. |
Equipe |
Interfaces Recherche/Création |
Cote |
Agostini13a |
Adresse de la version en ligne |
http://articles.ircam.fr/textes/Agostini13a/index.pdf |
|
|